Turistický kurz ve Frýdštejně

Dne 27. 9. 2019 odjeli vybraní žáci druhých ročníků na turistický kurz do Malé Skály. Sraz byl v 7:40 u nádraží v Poděbradech, vyjeli jsme v 7:59 směr Mladá Boleslav, poté jsme přestoupili na vlak směr Malá Skála. Do Malé Skály jsme dojeli v půl desáté, odevzdali kufry a šli na rafty. Rozdělili jsme se do tří raftů a vypluli. Cestou jsme se stavili na obědě u Zrcadlové kozy, kde jsme měli gulášovou polévku a obalovaný kuřecí řízek s kaší. Po jídle jsme pokračovali dál po proudu až ke Kempu Dolánky, kde jsme si půjčili koloběžky a jeli zpátky do Malé skály. V cíli jsme odevzdali koloběžky a šli pěšky přes les do Penzionu Sport ve Frýdštejně. Večeře byla v 18:30 a byla „čína“. Ve 20:00 jsme si mohli opéct buřty a ve 22:00 byla večerka.

Druhý den byla v 8:00 snídaně ve stylu švédský stůl, ve 12:00 byl oběd kuřecí steak s opečeným bramborem a zeleninovou oblohou. Mezi snídaní a obědem jsme bohužel nikam nešli, protože pršelo, ale po obědě jsme šli pomoct paní učitelce hledat kešky – dokonce to začalo bavit i pana učitele. Při návratu jsme se zastavili na něco dobrého v Kovárně Frýdštejn. Do penzionu jsme se vrátili promočení, povečeřeli jsme boloňské špagety a ve 20:30 uspořádali módní přehlídku.

Třetí a poslední den začal snídaní opět ve stylu švédský stůl a kdo chtěl, tak si mohl udělat svačinu na cestu. V půl desáté jsme vyrazili zpátky na vlak do Malé Skály a cestou jsme našli ještě 4 kešky. K nádraží jsme došli ve 12 hodin. Přivezli nám zavazadla z penzionu a učitelé rozdali ceny nejlepším hledačům kešek a modelům. V 12:21 jsme vyrazili vlakem směr Mladá Boleslav a v pořádku se vrátili do Poděbrad.